Strona główna Komunikacja Z wiceprezydentem o remontach dróg

Z wiceprezydentem o remontach dróg

Miejscy radni wpisali do Wieloletniej Prognozy Finansowej kilka białołęckich ulic, takich jak Kołacińska, Szynowa, Mała Modlińska, Białołęcka czy Kąty Grodziskie oraz skrzyżowanie ul. Ostródzkiej z ul. Zdziarską. Mieszkańcy spotkali się w tej sprawie z wiceprezydentem Michałem Olszewskim – informuje Artur Wielgołaski z Inicjatywy Mieszkańców Białołęki.

To on z ramienia stowarzyszenia był koordynatorem działań na rzecz remontu ulic Kołacińskiej i Szynowej, a radna Lucyna Wnuszyńska zabiegała o remont ul. Małej Modlińskiej.

Stowarzyszenie działało w tej sprawie już od dłuższego czasu, zebrało setki podpisów, organizowało spotkania z ZDM.

– W ostatnim czasie nasze zaniepokojenie i zdziwienie wzbudziły ostatnie wypowiedzi Piotra Smoczyńskiego, wicedyrektora Zarządu Miejskich Inwestycji Drogowych, sugerujące, że nie będzie środków na przebudowę ulic Kołacińskiej, Szynowej i Małej Modlińskiej, dlatego 20 marca radny Piotr Basiński z Inicjatywy Mieszkańców Białołęki zorganizował spotkanie dla mieszkańców pobliskich ulic z wiceprezydentem Warszawy Michałem Olszewskim, odpowiedzialnym za miejskie inwestycje drogowe, aby wyjaśnił mieszkańcom tę sprawę – opowiada Artur Wielgołaski.

Wiceprezydent Olszewski zadeklarował, że nie ma zagrożenia dla inwestycji drogowych, a obecna polityka miasta zakłada elastyczne finansowanie oraz nie uzależnia decyzji o przeprowadzeniu inwestycji od środków aktualnie zaalokowanych, bo w miarę potrzeb te środki będą dodawane lub uwalniane. Całkowitą wartość prac na tych ulicach wyceniono na 45 mln zł. Zgodnie z harmonogramem termin realizacji inwestycji to 2019 r.

– Wkrótce mają spłynąć oferty na opracowanie koncepcji, następnie trzeba będzie zdobyć wymagane pozwolenia, a dla ul. Kołacińskiej jest to też decyzja środowiskowa, sporządzić projekt i mniej więcej na przełomie lat 2018 i 2019 można się spodziewać przetargu na realizację inwestycji, a następnie budowę dróg – zapowiada Artur Wielgołaski.

Dlaczego remont tych ulic jest konieczny? Kołacińska to ulica znajdująca się naprzeciwko urzędu dzielnicy. Jest ona główną drogą dojazdową mieszkańców osiedli Henryków i Wiśniewo do głównej arterii dzielnicy – ul. Modlińskiej. Dzisiaj Kołacińska podczas nawet niewielkiego deszczu zamienia się w duże jezioro, dlatego remont jest konieczny. Z kolei ul. Szynowa to ulica biegnąca wzdłuż torów kolejowych do stacji PKP Płudy. Łączy się z ul. Kołacińską, a dziś na ul. Szynowej jest pełno dziur, nie ma tam chodnika ani nawierzchni. Natomiast ul. Mała Modlińska to ulica serwisowa, którą jednocześnie jeżdżą samochody i chodzą piesi. Nie ma tam chodnika, a tuż obok jest osiedle, na którym mieszkają rodzice małymi dziećmi. – Ta inwestycja to kwestia bezpieczeństwa przechodniów, zwłaszcza dzieci – podkreśla Artur Wielgołaski. Dodaje, że spotkanie z prezydentem Olszewskim było owocne, przybyło dużo mieszkańców, a żadne z pytań nie pozostało bez odpowiedzi. – Będziemy monitorować postęp prac oraz informować o nim mieszkańców, którzy oczekują, że miasto wywiąże się ze swoich zobowiązań. Zwłaszcza że wspomniane inwestycje są niezbędne, a wszyscy czekają na nie latami, przede wszystkim na remont ul. Kołacińskiej – dodaje przedstawiciel IMB.