Strona główna Komunikacja Rusza tramwaj na Nowodwory. Jak zmieni się komunikacja miejska?

Rusza tramwaj na Nowodwory. Jak zmieni się komunikacja miejska?

W związku z zakończeniem budowy trasy tramwajowej do pętli Nowodwory od poniedziałku 27 lutego od początku kursowania linii dziennych w układzie komunikacyjnym na Białołęce wprowadzonych zostanie kilka zmian.

Linia 2 zostanie skierowana na trasę wydłużoną:

METRO MŁOCINY – Kasprowicza – Zgrupowania AK „Kampinos” – most Skłodowskiej-Curie – Płk. Kuklińskiego – Trakt Nadwiślański – Światowida – NOWODWORY

W dni powszednie w godzinach porannego i popołudniowego szczytu zostają uruchomione wariantowe kursy linii 2 na trasie:

METRO MŁOCINY – Kasprowicza – Zgrupowania AK „Kampinos” – most Skłodowskiej-Curie – Płk. Kuklińskiego – Trakt Nadwiślański – Światowida – TARCHOMIN KOŚCIELNY

Uruchomiona zostanie nowa linia autobusowa 214 na trasie:

TARCHOMIN – Świętosławskiego – Świderska – Porajów – Myśliborska – Światowida – Modlińska – Toruńska – Wysockiego – Bazyliańska – Kondratowicza – Łabiszyńska – Toruńska – Głębocka – Toruńska – Ostródzka – Berensona – Oknicka – Lewandów – GRODZISK.

Powrót:

GRODZISK – Lewandów – Głębocka – Berensona – Ostródzka – Toruńska – Łabiszyńska – Kondratowicza – Bazyliańska – Wysockiego – Toruńska – zjazd na pętlę ŻERAŃ FSO – Modlińska – Światowida – Myśliborska – Porajów – Świderska – Ćmielowska – Światowida – Świętosławskiego – TARCHOMIN

Linia 134 zostanie skierowana na nową trasę:

OLESIN – Kobiałka – Ruskowy Bród – Zdziarska – Ostródzka – Toruńska – most Grota-Roweckiego – aleja Armii Krajowej – Słowackiego – Włościańska – METRO MARYMONT

Powrót:

METRO MARYMONT – Włościańska – Żelazowska – aleja Armii Krajowej – most Grota-Roweckiego – Toruńska – Głębocka – Toruńska – Ostródzka – Zdziarska – Ruskowy Bród – Kobiałka – OLESIN.

Linie 101 i E-8 ulegną likwidacji.

Uruchomione zostaną przystanki:

  • NOWODWORY 05, zlokalizowany na ul. Światowida przed skrzyżowaniem z ul. Ordonówny w kierunku południowym, obowiązujący jako dla wsiadających dla linii 2.
  • NOWODWORY 06, zlokalizowany na ul. Światowida przed skrzyżowaniem z ul. Ordonówny w kierunku północnym, obowiązujący jako dla wysiadających dla linii 2.
  • ŠTEFÁNIKA 05, zlokalizowany na ul. Światowida przed skrzyżowaniem z ul. Štefánika w kierunku południowym, obowiązujący jako stały dla linii 2.
  • ŠTEFÁNIKA 06, zlokalizowany na ul. Światowida przed skrzyżowaniem z ul. Štefánika w kierunku północnym, obowiązujący jako stały dla linii 2.
  • Wznowione zostanie funkcjonowanie przystanku TARCHOMIN 09. Przystanek obowiązywał będzie jako krańcowy dla linii 214.

Zaplanowano też zmiany przystankowe w zespole ŻERAŃ FSO:

  • jako krańcowy dla linii 240 zamiast przystanku ŻERAŃ FSO 14 obowiązywał będzie przystanek ŻERAŃ FSO 11 (wspólny z liniami 734 i 736)
  • przystanek ŻERAN FSO 14 będzie funkcjonował jako stały na trasie linii 214 w kierunku krańca TARCHOMIN.

Zmiany przystankowe w zespole METRO MARYMONT:

  • dla linii 134 jako krańcowy obowiązywał będzie przystanek METRO MARYMONT 17.
  • dla linii E-9 jako „dla wsiadających” zamiast przystanku METRO MARYMONT 16 obowiązywał będzie przystanek METRO MARYMONT 13 (wspólny z liniami „Ł” i autobusami dalekobieżnymi).

Z warunkowego (na żądanie) na stały dla zmienią się przystanki:

  • ĆWIKLIŃSKIEJ 01 i 02 dla linii 211, 741,
  • ODKRYTA 01 i 02 dla linii 314 i 516,
  • PANCERA 01 i 02 dla linii 314, 516, 518,
  • STRUMYKOWA 01 i 02 dla linii 211, 741,
  • ZDZIARSKA 01 i 02 dla linii 134