Na końcu trasy tramwajowej na Nowodwory, w celu umożliwienia zawracania wagonów, zastosowano rozjazdy z krzyżownicami głębokorowkowymi. To pierwsze tego typu rozwiązanie w Polsce.
Dotychczas w rozjazdach stosowano krzyżownice płytkorowkowe, w nowym rozwiązaniu jest inna zasada przenoszenia obciążeń od kół na szyny. Dla pasażerów oznacza to bardziej cichą i komfortową podróż tramwajem. Nowe rozjazdy eliminują drgania i hałas słyszalny wewnątrz i na zewnątrz wagonu.
– Co równie ważne, rozwiązanie to daje możliwość pokonywania rozjazdu tramwajowego z większą prędkością, co przekłada się bezpośrednio na skrócenie czasu podróży – zwraca uwagę rzecznik Tramwajów Warszawskich Michał Powałka. – Z punktu widzenia eksploatacji taboru i rozjazdów, krzyżownice głebokorowkowe w stosunku do płytkorowkowych wydłużają okres pomiędzy regeneracjami kół i samej krzyżownicy.
W ramach przygotowania do zastosowania krzyżownic głębokorowkowych w całej Warszawie, prowadzona jest stopniowa wymiana taboru na nowoczesny, posiadający tzw. szerokie obręcze kół.